11.12.2017

Ciasto Piernikowe z Mąki Orkiszowej

Czas na zimowo - świąteczne zapachy i smaki.
Ciasta  to nie moja bajka, ale sprawić przyjemność bliskim - bezcenne więc czas i chęć na łatwe, szybkie i smakowite ciacho wykopałam.
Robiłam je kiedyś często, dziś nawet przepisu nie pamiętałam, ale z pomocą netu i moją kreatywnością wypiekłam niezły placek.
Wydaję mi się, że czułam się po jego zjedzeniu bardzo lekko, myślę, że to zasługa mąki orkiszowej.

Potrzebne wam:
Mąka Orkiszowa lub tradycyjnie Pszenna jak wolicie - 1,5 szklanki
Jajka - 3 całe
Miód - niearomatyczny np rzepakowy lub wielokwiatowy - 4 łyżki
Cukier np Ksylitol - 4 łyżki ( więcej jak lubicie słodsze wypieki)
Olej np rzepakowy - pół szklanki
Soda Oczyszczona -  2 łyżeczki
Orzechy laskowe lub włoskie lub migdały - mielone - paczka
Czekolada Gorzka - pół tabliczki
Czekolada Biała - pół tabliczki
Migdały całe - do dekoracji
Przyprawa do Piernika - opcjonalnie

Robicie tak:
  1. Do miski wybijacie całe Jajka, dodajecie Miód, Cukier i Olej i miksujecie chwilkę na jednolitą masę.
  2. Wciąż miksując co jakiś czas dosypujecie Mąkę i Sodę, Orzechy lub Migdały i ew Przyprawę do Piernika do wymieszania wszystkich składników.
  3. Foremkę do pieczenia okrągłą lub prostokątną smarujecie masłem i obsypujecie mąką orkiszową lub pszenną.
  4. Wylewacie ciastko i pieczecie 45 minut w 180 stopniach na opcji góra - dół.
  5. Czekolady roztapiacie np w mikrofalówce w 20 sekund lub w inny sposób jaki znacie.
  6. Ciasto po upieczeniu zostawcie do ostygnięcia, następnie posmarujcie z wierzchu gorzką Czekoladą i udekorujcie białą ( startą na małych oczkach tarki) i Migdałami.

Ciacho polecam do kawki lub herbatki.
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

kontakt: mar7garita@gmail.com

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *