8.07.2013

Botwinka Jarzynowa

Sezon na botwinkę wykorzystajmy na pyszne zupki jarzynowe. 
To radość dla podniebienia i oczu oraz bogactwo witamin dla nas. Łączymy botwinkę z przeróżnymi młodymi, letnimi warzywami, przyprawiamy, dosmaczamy i mamy.

dodałam:
Botwinkę  ( młode buraczki z łodygami i liśćmi)
Ziemniaki
Marchewkę
Kalarepkę
Kapustę białą
Fasolkę szparagową
Kostka rosołowa warzywna BIO
Vegeta ( naturalna)
Lubczyk ( świeży lub suszony)
Natka pietruszki
Nać selera
Cytryna
Śmietana lub Jogurt Naturalny

przygotowałam i ugotowałam:
  1. Umyłam, obrałam i pokroiłam w grubszą kostkę ziemniaki, w drobną kalarepkę, botwinkę razem z liśćmi i łodygami , fasolkę szparagową, kapustkę. 
  2. Wrzuciłam warzywa do garnka, dolałam wody i zagotowałam. Jak się woda zagotowała dodałam kostkę warzywną, vegetę, kilka gałązek natki i liści selera.
  3.  Gotowałam do miękkości ziemniaków, potem dodałam lubczyku, troszkę soku z cytryny aby zupa była kwaskowa ( jeśli zabielamy jogurtem cytryny nie trzeba). 
  4. Doprowadziłam do wrzenia i pod koniec zabieliłam i dosmaczyłam wiejską śmietanką  (dietetycznie polecam jogurt)










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

kontakt: mar7garita@gmail.com

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *